Siste nytt frå 26.03

Partene er enige om en ny langsiktig distribusjonsavtale som sikrer norske Telia-kunder tilgang til alle NENT sine kanaler og strømmetjenester. Kanalene og strømmetjenestene vil være tilbake i Telias TV-pakker i løpet av ettermiddagen fredag 26. mars.

Utdrag frå Telia si nettside:

Vi har dessverre ikke kommet til enighet om en ny avtale med NENT, som er leverandør av blant annet TV3, V4, TV6 og Viaplay. Fra 1. mars har vi derfor ikke lenger lov til å vise deres innhold. Følgende kanaler og tjenester er berørt:

  • TV3, V4, TV6, Viasat Nature, Explorer, History og VSport+, VSport , V Premium, V Film Family, V Sport Golf, Viaplay og Filmfavoritter.

Vi er lei for ulempene dette medfører for deg, og jobber hardt for at denne perioden skal bli kortest mulig – slik at du som kunde skal få best mulig innhold, kvalitet og valgmuligheter.

På denne siden vil du fortløpende finne informasjon om pågående prosess og hva det betyr for deg som kunde.

Dette får du i erstatning for innholdet som ikke er tilgjengelig lenger

Frem til vi har kommet til enighet om en ny avtale med NENT, får du 25 ekstra poeng som du kan bruke i Valgmenyen til å velge blant et stort utvalg strømmetjenester eller andre TV-kanaler. Valgmenyen finner du på Min Side eller i Telia Play-appen.

De 25 ekstra poengene beholder du ut mars. Dersom du ønsker å beholde det samme innholdet etter at poengene er borte, kan du velge det inn igjen i Valgmenyen.

Betaler du for V Premium / V Sport?

Siden V Sport-/V Premium-innholdet er midlertidig nede, blir du ikke fakturert for tjenesten i mars. Du får et nedjustert beløp for mars på fakturaen i april i stedet. Hvor mye som justeres avhenger av hvor lenge innholdet blir borte.

Dersom du allerede har betalt for mars måned, vil et beløp trekkes fra neste måneds faktura. Hvor mye som trekkes fra fakturaen avhenger av hvor lenge innholdet blir borte.

Hvorfor skjer dette?

Vi har dessverre ikke kommet til enighet om ny distribusjonsavtale med NENT. Det er en veldig beklagelig situasjon og vi er veldig lei oss for at dette går ut over deg som vår kunde.

Vårt mål er å komme til enighet om en ny avtale med NENT raskt. Vi jobber for å sikre at du har tilgang til det mest fleksible tv-tilbudet hvor du selv velger hva du vil se og hvordan du vil se det, uansett om det er foran tv-en hjemme eller via nettbrett eller mobil der du er og når du vil.

Fundamentet i vårt TV-tilbud er fleksibilitet, hvor kundene selv velger de kanalene og strømmetjenestene de ønsker. I dagens marked er man vant til å betale for det innholdet man ønsker. NENT vil at alle våre kunder skal være med å betale for deres kanaler, slik som for eksempel dyre sportsrettigheter, uansett om man er interessert i innholdet eller ikke, og det kan vi ikke akseptere.

Vi har i lang tid hatt et godt partnerskap med NENT, og vi håper at vi kan komme til enighet så raskt som mulig slik at vi kan jobbe videre sammen til gode for våre felles kunder.

Du finner alltid oppdatert informasjon her på denne siden.